masutoaitemu

【マストアイテム】 Japanese noun : must-have, essential item

Tiimityöskentelyä

with 4 comments

Tuntuu siltä, että jokaisen itseään kunnioittavan vaateketjun pitää tehdä yhteistyötä jonkun nimekkään suunnittelijan tai muuten vain huomiota herättävän yhteistyötahon kanssa ollakseen ajan hermolla. H&M ja Versace ovat seuraava pari uunista ulos, mutta muitakin yhteistyökuvioita on vireillä.

Versacen H&M-mallisto on musta ja ”nahkainen” (lainausmerkit siksi, etten usko, että vaatteet ovat kunnon materiaaleja nähneetkään), muutamalla väripilkulla. Veikkaan, että ylemmän kuvan musta mekko ja koristeellinen takki tullaan viemään käsistä marraskuussa, kun mallisto saapuu kauppoihin. Olen aiemmin kirjoittanut siitä, mitä mieltä olen näistä yhteistyökuvioista, enkä ole innoissani tästäkään.

Banana Republic palkkasi Mad Men –televisiosarjan puvustajan Janie Bryantin suunnittelemaan vintage-henkisen kokoelman. Vaatteita löytyy naisille ja miehille. Hauska idea, joskaan vaatteet eivät ole minun makuuni.

Michael Kors laajentaa puolestaan yhteistyötä Fossilin kanssa koruihin. Fossilhan on tehnyt aiemmin Korsin himoitut rannekellot. Näistä pidän kovastikin, enkä vähiten sen vuoksi, että pidän Korsin vaatteista ylipäätään. Täältä näkee Korsin syksyn/talven 2011 –vaatemalliston kokonaisuudessaan.

 

 

Kuvat: style-laboratory.net (Versace for H&M), mydaily.co.uk (Banana Republic) ja fashionpulsedaily.com (Michael Kors)

4 vastausta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Minä en myöskään ole innostunut näistä yhteistyökuvioista, enkä ole ostanut yhtään vaatetta mallistoista. Jos halua olisi omistaa jonkin tunnetun suunnittelijan luomus, ostaisin aidon ja alkuperäisen. Toiset ovat näistä innoissaan, muistan erään talven (vai oliko syksyä, kylmää kuitenkin), kun menin aamulla töihin n. klo 7.30, niin Helsingin Aleksanterinkadun H&M-myymälän edessä oli jo jonoa, kun jokin näistä yhteistyömallistoista oli tulossa myyntiin ko. aamuna. En jaksaisi…

    Tykkää

    Nina

    11.10.2011 at 09:55

    • No juuri näin: jos haluan esim. Versacea, säästän ja ostan sitten. Enkä todellakaan jaksaisi_jonottaa_ näitä ylihintaisia halpakopioita.

      Tykkää

      riitta

      11.10.2011 at 09:59

  2. Markkinointi-ihmisenä totean, että tämä lienee muotitaloille tapa markkinoida ja kasvattaa tulevia ostajia. Jollain tavalla on maksettava haute couture 😉

    Tykkää

    suolaajahunajaa

    11.10.2011 at 18:27

    • Ai eikö muka Brunein sulttaanin vaimot pidä yksistään haute couture -mallistoja pystyssä??! 😀

      Mutta toki olet oikeassa, mistäs sitä muualta uusia käyttäjiä saisi kuin markkinoimalla. Mutta silti mutisen partaani, etten ymmärrä näitä yhteistyökamppiksia – tulee vähän huijattu olo, että laadulla ja käsityöllä ei sitten olekaan merkitystä huippusuunnittelijoille.

      Tykkää

      riitta

      11.10.2011 at 21:09


I live for comments!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: